tisdag 22 juni 2010

Business and biodiversity

I slutet av maj hade jag, som representant för Kinnarps, möjligheten att få delta på en stor konferens i Estland för att fira landets hundraåriga arbete med naturvård och biodiversitet - ett imponerande arbete som startade med Sveriges intåg på trettonhundratalet och sedan bl.a. överlevt den ryska kommunismen. Nu finns föreläsningarna från denna konferens utlagda på nätet.

Konferensen annordnades av The Estonian University of Life Science tillsammans med Estlands miljödepartement och jag var mycket imponerad av de talare som var där. När jag innan såg talarlistan uppmärksammade jag bl.a. Richard P. Reading från Denver Zoo och tänkte då i mitt stilla sinne "vad har ett zoo med att bevara djur, de vill väl bara låsa in dem?". Hur fel hade inte jag och Richards föreläsning var verkligen en av höjdpunkterna under invigningsdagen.

För att se alla föreläsningarna följer du enkelt länken här. För att se mitt bidrag under konferensen följer du denna länk.


//Henke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar